lördag 1 augusti 2015

Cykeltokiga?


Frågan är när det gått för långt? Kan det förresten göra det? Kan man bli cykeltokig?

Cykelboden är full. Familjen äger totalt tio cyklar varav fem är mina. Stallet växer kontinuerligt. En av mina garderober är dedikerad till cykelkläder och jag och C har sju par cykelskor tillsammans.

Men förutom det noterade jag häromdagen att det även finns andra cykelareferenser i hemmet. De här var några jag hittade utan att leta för mycket. Ursäkta de suddiga bilderna. Tog bara ett svep med mobilkameran för att ge en bild av galenskapen.



Dricker man kaffe på morgonen kan det göras i muggar med cykelmotiv:



Om man sen inte cyklar lördagstur efter frukost kan man istället dråsa ned i soffan där det finns kuddar:



På vägen mellan köksbord och nämnda soffa passerar man en hylla på vilken den här statyetten återfinns:

Kär och passande födelsedagspresent från svärföräldrarna


På samma hylla återfinns även något som är mer direkt kopplat till träning, cykelglasögon:

Nästan alla men jag ser att Cs "Swisseye" saknas


Och förutom själva cykelkläderna kan man förstås ha andra kläder på samma tema:

En av många t-shirts med känt motiv


Skall man ut och hämta sig en cykel i boden eller komma in i hemmet behövs en nyckel:



På insidan av cykelbodsdörren hänger ett kuddvar som prydnad:

...med den passande texten "Ce`st la vie"


Blir man hungrig och vill ha pick-nick i det gröna så passar de här extra bra:



Och när man är funktionär på något lopp bärs inte sällan det här armbandet:

Armband i passande Lammhultcyklisterna-orange!


Till och med trädgården får vara med:


Spalje av  gamla MTB-hjul. Numera utbyggd


Och när man till sist blir trött:

Örngott




/ J - entusiast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar