fredag 5 juni 2015

Juni - sommarmånad?


Vet inte om jag är riktigt vaken eller inte men delar av mig dricker kaffe så jag borde vara det. Betraktar världen som alltid ter sig en smula underlig från mitt perspektiv.  

Blir det någon jäkla sommar i år eller inte? Det är frågan jag ställer mig. Tittar ut på klimatet genom fönstret och det ser somrigt ut till man råkar kasta ett getöga på termometern då rycks man bryskt ur sina funderingar och återgår till verkligheten. Kallt än så länge Men de påstår att det skall kunna bli uppåt tjugo grader i eftermiddag. Det tror jag när jag ser det. 

Jag känner då inte för att bada än!


Minnen från andra somrar

Men hoppet är det sista som överger människan eh...svensken - när det kommer till sommaren. Nu återstår att se om vi får några jordgubbar och några nypotatis till midsommar. Odlarna har flaggat för att om inte värmen kommer snart blir det problematiskt. Det enda som trivs i vädret är tydligen skogsmyggen som anser att det här är perfekt med många små översvämmade pölar i skogen. De slår rekord åt andra hållet och är så stora att de låter som en blandning mellan kolibris och störtbombare när de kommer. Funderar på att skaffa ett bra tennisracket för att försvara mig.  

Hur som haver verkar det bli en fin cykeldag. Det struntar jag högaktningsfullt i för idag skall jag vila. En och en halv timme tämligen hård träning på gymmet igår och de tjugo milen på cykel i förrgår kräver en dags återhämtning. En aning ont i högeraxel efter att ökat mina personliga rekord i ett par övningar. Man skall inte ta sönder sig.  

Imorgon blir det fikadistans med Lammhultcyklisterna på lördagsturen. Då blir det i alla fall enligt SMHI sommar. Varmt och ljumma tämligen milda vindar.  Just nu klurar jag mest på vilken kaka jag skall ha till kaffet då. Undrar om de har paj den här gången också på Amy's? Med vaniljsås, såsen är särskilt viktig. 


/ J - väntar tålmodigt på värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar