fredag 1 maj 2015

Sköna maj välkommen

- Eller rehabilitering av sårad cyklist


Det skall tydligen vara osedvanligt varmt för årstiden hävdas det. Just idag vete tusan. Fem grader och ett stadigt strilande från en jämngrå himmel kändes inte så varmt precis. Efter att ha skänkt en tanke till de stackare som bestämt sig för att springa Växjöloppet som sedvanligt gick av stapeln idag beslöt jag mig för att träna inomhus istället. Regn betraktas bäst genom fönster enligt mig och och Idrottsklinikens panoramafönster är mycket väl lämpade därvidlag. 

Sköna maj välkommen. Industriområde i vårdräkt

Färden till och från gymmet blev det enda som blev cyklat idag men det fick räcka kände jag. Men nitiskt passade jag på att logga de få och små kilometrarna dit och hem eftersom jag deltar i ECC2015 -  European Cykling Challenge där bland annat Växjö ingår. 

Den högst ofrivilliga vilan hade gjort benen osedvanligt pigga. Därför ägnade jag tre timmar åt att göra slut på dem och resten av kroppen. Nu är de så lagom kaxiga längre. Men jag är glad över att det inte gjorde allt för ont. Dessvärre har inte smärtan inuti axeln gått över. Och det är jäkligt knöligt att sova med skrubbsår eftersom de hela tiden fastnar i lakanet.

Nu gäller det att komma igen så fort det går. Heja mig. 

/ J - on the road to nowhere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar