måndag 18 maj 2015

Om onsdag - nytt försök

- Ny lera, nya tider


Mina tappra försök att ställa upp i någon form av organiserade tillställningar i år har hittills inte fallit väl ut. Den deprimerande raden ser ut som följer:


  • MTB-Cup I - DNF, pga dubbelpunka
  • Tempocup I - DNS, kunde ej starta pga tidigare vurpa
  • Växjötrampet - funktionär


Sen kan det tilläggas att jag redan på första måndagsturen fick punktering vilket även om det inte orsakade något särskilt besvär slog an tonen för det som komma skulle. Följande måndagstur jag körde resulterade ju i "the big bang" varpå jag vare sig hade cykel, hjälm eller självförtroende kvar för att ställa upp i tempocupen. 

Men nu så. Ny chans, nya möjligheter. Skall bli spännande att se vad jag kan köra sönder nu. Mig själv, cykeln eller någon närliggande lada?

I vilket fall så är det nu på onsdag, den 20 maj dags för den andra deltävlingen i Bros-Cupen. Platsen för drabbningen är Hollstorp och Henriks "bakgårdsbana". Den är teknisk, rolig och jobbigt intensiv. 

Sen skall  Uppvidingetrampet köras nästföljande helg om allt går som planerat. Men det gör ju sällan det. 

Om detta skall det i vilket fall skrivas. Rapporter kommer, var så säkra!


/ J - idag stillsamt optimistisk 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar