fredag 17 april 2015

Träning - 10 kr/tim

- Priset för gymträning



Priset för gymkort kan variera som bekant. Förutom den faktiska kostnaden roade jag mig att titta på hur mycket det blivit per timma i mitt fall. Den faktorn är ju någonting som man i högsta grad påverkar själv.

Smålänningen i mig siktade på att få ned timpriset på mitt tremånaderskort till under 10 kronor per timma. Den matematiskt lagde räknar snabbt ut att eftersom kortet kostade 900 kr så måste runt trettio timmar per månad spenderas på Idrottsklinikens faciliteter för att få ekvationen att gå ihop.

En summering ger vid handen att det blev så här:

Januari: ca 17 timmar från och med 150116
Februari: ca 33 timmar
Mars: ca 39 timmar
April: ca 17 timmar till och med 150414

Totalt blev det således: 106 timmar vilket ger ett timpris på 8,50 kr/tim.

Jag står nu i begrepp att förnya kortet. Frågan är i vilken form eftersom det är betydligt billigare att binda sig för längre tid alternativt ta ett år på autogiro. Den spännande frågan är dock om jag kommer att utnyttja ett träningskort för inomhusaktivitet nu när cykelsäsongen drar igång på riktigt. Tiden skall ju räcka till också och jag vet vad jag prioriterar. Även om vädret igår starkt propagerade för att tillbringa den närmsta tiden i en källare.


/ J - något starkare än fordom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar