måndag 2 februari 2015

Vinterpendling, februari

Dvärgmånaden är här nu. Eller mer politiskt korrekt är väl att kalla den kortvuxen. Men ni förstår vad jag menar. Den är inte lång

Den har emellertid damsällskap och hon verkar ha kommit för att stanna. Den där vintern. Jag tror i alla fall att det är en hon. Det känns så med alla diamanter i håret och de vita bootsen. 


En del av pendlingsvägen. Vackert så det förslår och en smula isigt
under snön

Körde trendig singelspeed till jobbet idag. Växlarna hade frusit fast på något vis. Växeltemperatur i cykelboden. Som tur var någonstans på en någorlunda användbar men lätt växel. 23,5 km/h var farten som kunde hållas med någorlunda morgonkadens. Vare sig mer eller mindre.

När jag kom fram sade jag godmorgon till en förledd själ som på fullt allvar menade att hon föredrog vintern framför sommaren. Jag skakade bedrövat på huvudet men konstaterade med anledning av den i snön nedkörda kaffekoppen och cigaretten i bar hand att det nog inte var lögn. Vi är alla olika, mycket olika. 

Nattsudd i dubbel mening. Nationalsångssjungande innan kick-off

Och nattens match? Ja, den liksom vägen dit blev en ytterst dramatisk historia efter en något trevande inledning. Till slut lyckades Tom Brady leda sitt  Patriots till seger. Men det satt långt inne och länge såg det ut som om Seahawks skulle ta sin andra raka titel. Jag är nog lite glad för 37-åringens skull. Fan vet om han får så många fler chanser. Nu blev han historisk. Totalt sex finaler. 

Här en länk för dem som vill se höjdpunkterna från matchen!

Efter någon segerintervju som jag i princip såg dubbelt på grund av trötthet var det dags att sova framåt femtiden eller så. Det känns nu. Träningen i eftermiddag lär bli en sömnig historia. Tur att jag inte planerade att köra så hårt idag. 


/ J - hävdar att bollen inte är rund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar