måndag 2 februari 2015

120 000 g

- Självutlämnande viktresa


Nämen för h-e! Det är tungt att cykla nu. Tänk er själva att hänga på er en ryggsäck på en sisådär trettio kilo och dra en vända. Varför inte köra några intervaller eller ett schysst backpass när ni ändå håller på? Det låter sig inte göras helt ostraffat kan jag låta meddela för er som inte vet. Ni andra förstår, kanske allt för väl.  

Försöken att åtgärda detta missförhållande får liknas vid en trestegsraket. Det första steget består i att komma igång med träningen. För att inte bli stoppad av "dåligt" väder, om nu sådant finns så inköptes härförleden ett tremånaders kort på gym. Där utövas nu såväl konditionsbefrämjande besvärjelser samt hivande av skrot upp och ned. Startraketen har redan avfyrats och skeppet har efter vissa besvär lyft mot en allt blåare himmel.  

Steg två som kommer att följa så småningom är att ge mig på någon form av diet/bantning eller vad man skall kalla det. Jag är inte fanatiker på något vis och kommer att följa den enkla tumregeln att om jag äter en god balanserad kost men på så vis att jag får i mig mindre energi än vad jag gör av med så borde detta resultera i en viktnedgång vad det lider. Sug på den alla LCHF-fanatiker!

Invägningen skedde på deprimerande 120 000 gram. Har inte närmat mig en våg sen dess och har inte för avsikt att göra det än på ett tag. Men vad det lider tänkte jag göra det igen för att se om det går att avläsa något resultat även där. Kondition och styrka har redan börjat hämta sig så sakteliga. Fågel Fenix reser sig ur askan.

Det tredje steget...får se...

Men det är en lång väg att vandra och ett långsiktigt projekt så tiden får utvisa hur det hela avlöper. 


/ J - är TVÅ cyklister

2 kommentarer:

  1. En hälsning från LCHF-träsket. Vågen visar på minus 37 kilo! Sug på den som det heter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha! Det gör jag så gärna i det här fallet. Det var en ytterst vänlig passning i en viss riktning! :) :)

      Radera