torsdag 15 januari 2015

Mot formen



Klockan är sen eftermiddag. Det är becksvart ute och de som hävdar att vi går mot ljusare tider får nog framföra sina argument på ett mer övertygande sätt för att jag skall var med på noterna.  Regnet smattrar ånyo mot fönstret och cykellusten är det enda som lyser, tyvärr med sin frånvaro.

Det är i stunder som dessa man fattar beslut. Till och med jag får krypa till korset och erkänna att jag för att komma igång behöver en inomhusaktivitet. Spinning och trainers i all ära men de tenderar att döda cykellusten för mig. Av något skäl kan jag inte förmå mig att kedja fast en cykel. Det är onaturligt, det är vad det är.

Något enstaka pass spinning kanske det får bli. Men det kan inte vara huvudsysselsättningen. Springa brukade jag göra förr som komplement. Egentligen till ju-jutsuen som fordom var det jag tränade. Senare som vinteralternativ till cyklingen när snödrivorna var i vägen. Men nu är jag för tung. Det skulle döda det jag har i knäväg. Alternativen är inte legio. 


Nu var det dags igen


Så jag gjorde det. Bara så där. Efter en ganska kort tvekan. För tveka lite måste man ju. Jag köpte gymkort idag! Sätt nu inte i halsen ni som känner mig det är bara för tre månader. 

Idrottskliniken - här kommer jag igen! 


/ J - snart vilse bland maskiner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar