torsdag 22 januari 2015

Jotack, träningen går bra...

...fast inte på cykel!

Kört två turer ute hittills i år. Inte för att det inte går att cykla i snö utan mer för att jag avskyr när förhållandet mellan att klä sig, förbereda cykel, tvätta av densamma och sanera kläder från skit efteråt och träningen närmar sig 1:1!

Sen är det inte alltid vitt och fint här i Småland. Det är inte den där torra kylan som brukar råda längre norrut i vårt i det här fallet synnerligen avlånga land. Brun sörja är det vanligaste underlaget här. Och jag avskyr när världen är bajsbrun. Både fascister och blötsnö kan flyga och fara!

Taskig mobilbild på morgonens underlag

Men jag kör på inomhus istället. Idag har jag fått hjälp av min sjukgymnast att optimera en del övningar i rehabsyfte. Gymträning är väl inte världens mest inspirerande träningsform rent upplevelsemässigt men det lär ju vara effektivt. Vi får väl se. Jag har tre månader på mig innan kortet löper ut. Blir intressant att se hur många pass jag hunnit få till under den tiden. Snart dags för lunchträning. Önska mig lycka till. Jag behöver det!

Annars drar cykelsäsongen snart igång på riktigt. Det vill säga årsmöte med klubben om några veckor. Såg att det låg några intressanta motioner och väntar på att ventileras. Det rör på sig. 


/ J - har gått i gymide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar