lördag 31 januari 2015

Anticykelväder


Snön ligger kvar och slaskar. Jag betraktar den genom fönstret och ämnar inte gå ut i den idag förutom möjligen på en promenad. Jag skruvar fast en kökslucka som behagat att ramla ur sina fästen. I bakgrunden dånar ungdomstider i form av Kiss. 

Min nya is-skrapa

När jag sätter på dammsugaren för att städa undan sågspånet blir jag överraskad. Det formligen osar granbarr när maskinen sätts igång. En doft av barr, kåda och skog sprider sig i köket för en stund. Får mig att tänka på lukten av varm barrmatta om sommaren när man cyklar mountainbike. 

Vilodag i dag. Träning imorgon. Ytterligare ett pass på Idrottskliniken skall avklaras. Jag varierar mellan mycket långa pass och kortare mer intensiva. Fortfarande i uppstartsfas och tänkte bygga på vartefter jag blir starkare. Det går bra och jag har sluppit få ont eller bli sjuk. Hoppas innerligt att det flyter bättre än förra året. 

Cykel. Känns avlägset för stunden. Det går att cykla i alla väder  men för stunden vill jag inte det. Känner motstånd inför allt pysslande med utrustning, kläder och tvätt. Jag vill bara cykla. Gärna med ljumma vårvindar mot kortbyxade ben. Det känns en smula avlägset för stunden. 


/ J - vinterofob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar