söndag 28 december 2014

Jeremiad

- Cyklistens klagan


Dagen är vacker som en, eh...som en DAG!


En väldigt kall sådan. Ute har det stigit med någon grad från de -15 termometern glatt uppvisade tidigare. Det är sol och klart och rimfrost på träden. Jag tror det är vackert. 

Solen försöker klättra mellan träden vid Fagrabäck


Det ett oumkullrunkeligt faktum att det går att gränsla velocipeden även i detta bistra före ity det har gjorts förut. Men det tarvar förstås en viss mängd förberedelser och en ohemul mängd persedlar.  

Men det går inte an. Jag är sjuk. Ont i halsen, snuva och en jävla F E B E R. 

Jag är jäkligt ocyklig med andra ord.


Vad som gäller


Så här cyklas inte. Här tas istället stärkande promenader. Säga vad man vill om dem men det är inte cykling det är det inte.

Dagens svala promenadstråk


Det börjar bli allt mer uppenbart att det är nästa år/säsong som får gälla för mig. Den här avslutas i samma tecken som den börjat med cykelmisär. 

Den börjar arta sig - högen med nyårslöften jag skall avge. Där ingår att cykla mer. Återkommer i detta laddade ämne som ser ut att sluta i ett fyrverkeri. 


/ J - stärkt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar