lördag 6 december 2014

Hörru din galning vad gör du?


Jag kör intervall i månsken!

Varför gör jag det en lördagskväll. Ja, inte vet jag.  Frågan som ställdes för ett mycket litet tag sen var att cykla eller att inte cykla.


Månintervall


Svaret blev att det blev cykling av och eftersom jag är i komplett usel form får man börja gräva där man står. Intervallpass lär vara bra för konditionen har jag hört så jag fick för mig att köra ett sånt. 

Jag har en bana som jag använder när jag kör någon form av långa intervaller. Den mäter en dryg mil och jag brukar använda det enkla upplägget att första varvet får tjäna som uppvärmning och det sista som avvärmning. Däremellan kör jag skiten ur mig vartannat varv och tar det lugnt resten.

Det är en rätt besvärlig bana att köra fort på även i dagsljus. Den har "GP-karaktär" då den delvis går på cykelväg, innehåller några korsningar, en del trafik och en slakmota på runt två kilometer. Idag bjöds det dessutom på mörker, ett par tre plusgrader och duggregn. Inte direkt optimala förhållanden så det gick inte fort. Siktade på strax under tjugo minuter vilket gett över trettio i snitt men det blev 20.10. 

Kylan gjorde att jag ångade ikapp med sänkorna där den dalande temperaturen gjorde att dimman hängde tät. Fukten lättade mot backkrönen, det gjorde inte jag. 


Men ut kom jag. Det är jag jäkligt glad över.


/ J - mångalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar