måndag 29 december 2014

Godmorgon världen!

- Minus femton och feber


Jodå. Nu är det vinter även i Småland tycks det. Kvicksilvret ramlade ned under minus femton i natt. Det hade inte gått över nu på morgonen. Vad månde det bliva av det här? Vintercykling så småningom hoppas jag.

Själv är jag fortfarande förkyld och febrig men fortsätter med en dåres envishet att promenera. Det fick mig att känna mig outsägligt hurtig nu på morgonkvisten. 

Björkhimmel


Bäst jag gick där och kände mig hurtig fotograferade jag träd. Himlen som dök upp på bilderna var inte att leka med. Kallklar och vass men tämligen vacker. 

Växjöträd om morgonen


Solen börjar visa sig mot träden


Framme vid värmen


Annars är jag inte lagd åt det håller. Jag anser väl egentligen att de som gillar vintern är en smula underliga. 

Och nu skiner solen på mig. Det är mycket sol. Den är liksom överallt. 

Kaffedags. 


/ J - insnöad









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar