måndag 1 december 2014

December E T T

- Månadernas enfant terrible


Jo jag vet att det är den första idag. Att adventskalendrar skall öppnas och att det bara är 
24 dagar kvar. Nedräkningen har börjat och logistikberäkningarna pågår för fullt i slott och koja för att få ihop alla lösa trådar. Vem skall vara vart och varför?

Det lugnar mig inte så mycket som det orsakar småpanik. För att uttrycka det milt består inte juletider enbart av positiva minnen för mig. 

"Det är inte snön som faller"


Så mycket s t r e s s.      

                                                                Vad hände med "JULEFRID"?


Den dog nog samtidigt med att det kommersiella tog över. Frågan är när det inträffade. "Men tänk på barnen" - det är ju det jag gör! Lyssnar på The Incredible Gretsch Brothers.

Dagens längre bloggtext blev därför en knivpresentation istället. Den handlar inte om att köpa klappar. 

Får cykla mig igenom julen och hoppas därför att det inte kommer någon snö utom på själva julafton då det kan få vara lite vitt. Den sista tiden har motionen mest bestått av raska promenader på runt halvmilen. Det förslår inte i längden. 

Jag behöver tvåhjula mig fram i tillvaron


/ J - julmarodören

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar