torsdag 6 november 2014

Himmel och pendlarhelvete

Idag är det tydligen Gustaf II Adolfs dag. Det är ju ovanligt passande med tanke på dagens väder som i alla avseenden tycks vilja matcha Lützendimman. 

Igår var det min dag och Guy Fawkes afton. Remember, remember the fifth of November...

Min bror hävdade imorse att han räknade väderstatusar på Facebook. Aning komiskt eller möjligen tragikomiskt. Inte min brors räknande då utan vädret som föranleder alla uppdateringar.

Det visar att det är fler än jag som påverkas av det här gråa luddet som omger tillvaron för stunden.

Himmel och pendlarhelvete

Som cykelpendlare är det väl inte direkt uppmuntrande att titta på termometern som visade två grader över nollan imorse när jag skulle iväg. Temperaturen ackompanjerades på ett  förtjänstfullt sätt av ett strilande kallt regn. Javisst ja, det blåste en smula också.

I min pendlarbok blir det inte mycket jävligare än så.

Gråhimmel och pendlarhelvete


Gråare än grått.
Orkar nog inte träna i det här vädret idag. Får bli en annan dag.


/ J - överväger att gå i ide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar