tisdag 25 november 2014

Det lackar


Då har vi alla tagit sats och kastat oss in i vecka 48. Det lackar ur/mot jul/vad ni vill. 


Självporträtt


Ett konstigt och sällsamt väderfenomen uppenbarade sig här där jag bor nu på morgonen. Det är ljust och smärtar i ögonen. För första gången på en månad fick vi se en soluppgång. I alla fall de som var uppe vid den tiden. Jag sov. Det gör jag nämligen inte på nätterna så man får passa på när man kan. Har man ont så har man.


På cykelfronten intet nytt.


Eller jo, jag vill hylla Växjö Cykelservice! Fan vad jag gillar den butiken. Vilken service när man är i nöd - läs har knäckta ekrar. Lämnade in hjulet sent igår eftermiddag och arbetet är redan klart. Eftersom det är min pendlar/vinterträningscykel det handlar om så är jag mycket tacksam. Annars kan faktiskt sägas att den här lilla staden är begåvad med ett par goda cykelhandlare. Tacknämligt att det finns sådana i dessa internet-tider. 

Nu skall jag njuta av en god kopp kaffe och det faktum att jag knappt ser skärmen på grund av solen. Önskar det hände oftare. Ha en bra dag alla goda medmänniskor!


/ J - njuter solkaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar