torsdag 16 oktober 2014

Meningslös cykling

Vissa turer känns mer meningslösa än andra. Bara en tur bland andra. Kilometer att addera till träningsdagboken. 

Känns det igen bland er som tränar? 

Turen igår utmärkte sig genom att var så gråhöstig och genomsnittlig att jag knappt minns den. Cyklade som i vakuum. Mulet med duggregn första timmen. Fortsatte trots det långsamt och idogt en timme till som planerat. Något kallt om fötterna och benen eftersom jag körde i knickers i den tiogradiga fukten. Men har som projekt att vänja mig vid kyla så det fick gå. 

Min pendlarcykel förflyttade mig strax under 6 mil enligt cykeldatorn. Mest asfalt och lite grus. 

Trött men benen snurrade på. Försöker bli av med smärtan i ryggen. Den fungerar inte som det är nu. 

Ibland är det något som inte fungerar


Sjukgymnastik och lugn cykling. Förbjuden att lyfta, bära och helst böja mig framåt vilket krånglar till det mesta. Som att ta på sig strumpor och skor.

Hoppas på att nästa tur byter färgskala.


/ J - utan höstfärg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar