måndag 1 september 2014

September är här

- Går det att förneka att hösten är kommen?



Eldlövstider närmar sig fort. Jag såg en björkjävel med gula blad igår. Det finns fler men jag råkade se en mer tydligt. Det inger alltid en smula vemod. Saker tar slut och även sommaren som var och det öppnar för något nytt förstås. Men jag är som vanligt kluven inför årstiden. Hög klar luft, ofta sol och vackra dagar. Men men...i andra änden väntar vintern och mörkret. Inget jag uppskattar. 

Utgör halkrisk i skogen


Hur som haver är det mountainbiketider för mig. Att komma igen och igång har blivit säsongens eviga projekt. Och den enda fördelen med att göra det om och om igen är att man blir bra på det. 

Så nu cyklar jag igen. Inte fort, inte så långt men istadigt och envist, framåt!

Och förhoppningsvis kommer mitt nya bakhjul inom kort. Helgens mtbturer skedde på ett låghalt hjul där ekrarna tejpats ihop. 

Sen körde jag en underbar tur med C på Växjöruntrundan. Har för övrigt noterat den groteskt stora mängden svamp av alla de slag ute i skog och mark. 


/ J - vemodssamlaren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar