fredag 5 september 2014

Lammhultstrampet

- Alltid första söndagen i september


Nu är det tradionsenligt dags igen.  LC bjuder in till deltagande i "Kronobergstrippelns" kronjuvel Lammhultstrampet!


Årets bansträckning

För den som missat den här synnerligen sympatiska tillställningen kan jag varmt rekommendera detta motionslopp som går nu på söndag. Och för de intresserade som vill ladda upp stillsamt med läsning finns en rapport från förra årets klunga att ta del av här!

För de hågade sker starten som vanligt från Badet (Hälsoarenan) i Lammhult för att ta sig an någon av de tre banorna. Mest populär är förstås det längsta alternativet som bjuder på strax under tio mil tämligen kuperad bansträckning genom mycket vackra delar av Småland. På de tio milen skall runt 1000 höjdmeter avklaras och eftersom de flesta av dem kommer mot slutet då backarna duggar tätt så brukar det bli rejält jobbigt för de som vill ligga i första klungan. Annars går det bra att trampa i egen takt också...har jag hört. 

Dessvärre skall undertecknad inte köra i år men tänker återkomma nästa säsong. Hela den här sommaren blev ett antiklimax cykelmässigt och jag känner mig inte i form för några fler motionslopp i år. Inte det att jag inte kan genomföra dem. Mer att det känns sorgligt att kroppen minns formen från i fjol men inte förmår att leva upp till den standarden. 

Mer och detaljerad information om loppet återfinns här!

/ J - småsugen trots allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar