måndag 3 februari 2014

OSx3


OS - kan betyda Oerhört Slirigt underlag. Sjutusan vad halt det var att cykla imorse! Gårdagens töande hade ersatts av någon frostgrad inatt följt av en halvt underkyld dimma som hängde mellan träden. En sann utmaning att cykla på vägarna efter det kan jag förtälja.


måndagshalt i februari

Jag valde att bromsa vid sidan om vägen i snön under nedfärd i backen på bilden. Den slutar i ett staket så det är lämpligt att inte satsa för fullt. Trots det fick jag en schysst tvåhjulssladd när jag kom ut på nästa cykelväg, spann runt men blev stående på rätt köl. Ett tunt lager blankis var boven. Klarade mig med ett dubbelslag i bröstkorgen och en suck. Förra vurpan var dyr och gjorde ont.

OS - Osedvanligt Sympatisk bilist som förstod min och andra cyklisters predikament och visade bra omdöme och ett soligt leende och släppte fram mig så jag slapp stå på näsan vid Kungsmadskolan. Alla bilister är inte onda, några är cyklister i själ och hjärta eller så är de bara goda medmänniskor. Motmänniskorna lös med sin frånvaro.

Och sen var det visst Putin-spelen som börjar snart. Men ibland skall väl inte idrott vara politisk eller hur det nu var. Trots allt är det Olympiska lekar snart och Ryssland är på pappret en demokrati. Vi får se om skidan slinter för de våra.


/ J - funderar på om långfärdsskridskor är ett pendlingsalternativ


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. jasså du lade också märke till det?m :-) Har börjat frysa på igen nu märkte jag. Troligen lika spännande imorgon.

      Radera