fredag 31 januari 2014

VAB

- En sjuka kommer sällan ensam


VAB - en bekant bokstavskombination som ger upphov till olika associationer för olika människor misstänker jag. För mig ett synnerligen bekant obekant fenomen som jag idag stiftar bekantskap med för första gången personligen. Än så länge tämligen ok. Hoppas inte nattens orsaker till min hemmavistelse återkommer bara.  

Situationen gör att den väntande vinterturen på cykel får anstå till senare tillfälle. Vet inte om jag är helt ledsen för det eftersom även jag mår lite sådär och har sovit illa och dessutom får jag ont nuförtiden när jag cyklar. Inte ens min kompetenta sjukgymnast kan hjälpa mig helt där. 

Cyklar längtar ut och framåt

Men ett embryo till framtida träning igen har i alla fall såtts. Jag har börjat lufsa/lunka/jogga igen. Springa är ett för starkt ord men aktiviteten har i alla fall upprepats periodiskt den här veckan. Alltid något. Man skall fokusera på det positiva har jag hört från säkra källor. 

Mörk sista januari med ymnigt snöfall, 
svårt att se att det är mitt på dagen

Jag längtar efter både våren och formen. Kanske de finns där borta i fjärran gående hand i hand? Fan tro't när man tittar ut. 

Nu ska det avnjutas film av olika slag. Alla får önska i tur och ordning. Det verkar som jag kommer att få se  "Hallo Kitty" om jag inte ser upp och dessutom i julupplaga. Tror att jag måste städa någon garderob eller så...

/ J - hemmavarande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar