fredag 20 december 2013

Tacksam

- Och en smula upprörd så här dagen efter


Det är märkligt hur snabbt livet kan förändras ibland. Olyckor dyker upp när min man minst anar det och i former som inte kunde förutses.
 
Igår skedde en onödig olycka även om det inte finns nödvändiga olyckor. Men vissa av dem kan undvikas lättare än andra. I det här fallet blev fyra personer nedmejade av en bil när de gick vid vägkanten på en kvällspromenad. Detta trots att det handlar om en mycket liten väg med högsta hastighet trettio kilometer i timmen och samtliga påkörda bar reflexväst. Två av dem fördes till sjukhus med rygg och huvudskador. De andra befann sig redan i diket och blev bara touchade av metallmonstret när de vräkte sig undan.
 
Orsaken var som vanligt att någon JÄVLA IDIOT inte kunde låta bli att fippla med mobiltelefonen när han körde. När kommer det förbud mot mobiltelefoner under färd i detta land??
 
Genom ödets försyn eller kanske någon högre makt så var det inte min tillvaro som blev direkt berörd. Men det kunde varit det, det kunde varit en av de viktigaste personerna i mitt liv som gick där. Hon brukar gå promenader och springa på samma ställe och det var bekanta till henne som blev påkörda.
 
Idag är jag mycket tacksam över att jag får ha mina nära och kära hela och oöverkörda. Kramade lite extra inatt på de små. Lite nattskräck och sömnproblem kan drabba såväl stora som små så natten blev småstökig.
 
/ J - eftertänksam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar