tisdag 22 oktober 2013

Berg och dalbana



Tak, a tak, a tak, a tak, a tak, a tak, a tak, a tak, a tak, - ni vet ljudet av säkerhetsspärrarna under vagnarna när man är på väg uppför den första branta backen. Den med ett stup väntande på andra sidan.

Ibland är allt en emotionell åkattraktion

Känslomässig berg och dalbana idag. Började lågt och nådde toppen av den första backen...sen brant utför med rasande hastighet och fartvind i håret. Bakom mig skrek någon, det var jag. 

Sen in i en våldsam kurva och därefter en loop och en korkskruv så jag tappade orienteringen. Kastades mot kanterna av vagnen. Andra backen tog emot. Lugnare fart. 


Acceleration och ner i en mörk tunnel. Därborta ljus!


Avslutande negativa G backar



Bromsar in dagen med en och en halv timma styrketräning när jag närmar mig stationen. Avstigning för samtliga. 

/ J - Omtumlad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar