onsdag 19 juni 2013

Frihet

- Postvättern


Vättern är över - släpp cyklarna fria. Idag mountainbike. 

Trött i benen efter gårdagens tempo, måndagens landsvägstur och helgens äventyr. Återhämtning för själ och lår, på skogshumör. 

Inledning; två varv på "El Plomo". Inte snabbt men skönt flyt. Balans, rätt på cykeln, inte framvikt. Fungerande dämpare, däckfäste. Harmoni, cykeln och jag.

Fortsättning; Halvvarv på min Fyllerydsslinga, körde fel med flit - kan man det?

Att köra fel är att hitta rätt

Social tur, mötte skåningar i skogen. De letade löprundor, jag tipsade. Paus i Risinge för att önska glad midsommar, studsande hälsningar och samtal om häst. Oväntat möte med pausande vän i Högstorp.

Jag hälsar sen på mig själv.

Innan dess; I slutet av sommarregnet väntade en återvändsgränd.

Sommarregnsåtervändsgränd

Stigarna fann mig och jag hittade hem.

/ J - slumrar i väntan på vakenheten 


För den som undrar:
Tänkte skriva om gårdagens tempocup. Men det orkar jag inte, det får bli senare. Slutklämmen på Vätternberättelsen får också anstå något. Båda är i vardande.

2 kommentarer: