onsdag 24 april 2013

Jag är inte bitter...

- Eller visst fan är jag det!


Nu blir det mycket svordomar, eder och kraftuttryck av olika slag ett tag. Håll för ögonen eller läs mellan raderna om det känns bättre. Jag behöver avreagera mig. Frustration som ligger och pyr riskerar att åstadkomma härdsmälta. Sitter här och tittar ut på det vackra vädret och väser mellan sammanbitna tänder och nästan hoppar på stolen. 

Idag är det onsdag, torgdag och solen skiner från blå himmel och aftonen bjuder på premiär på årets Mountainbikecup som går av stapeln på Henriks eminenta bana ute i Holstorp. Det är bara ett litet aber - jag kommer inte kunna köra. Det är något som fattas mig. En cykel!! Helvetes jävla förbannade skit! 

Det verkar vara ofantligt svårt att få ett par metallbitar transporterade från en fabrik i Tyskland via Danmark till Sverige. Faktum är att det nu med stormsteg närmar sig TRE månader som detta projekt har tagit i anspråk! Mycket märkligt, som jag tidigare skrivit har jag under den tiden bland annat hunnit beställa knivar från Kina och USA som anlänt utan problem. Vad är så in i helvete svårt med logistik rörande just runda metallbitar till cyklar? Tyckte att jag var ute i god tid när det stod klart att jag skulle få ny ram på garantin och lämnade in cykeln första februari för överflyttning och montering av komponenter på den nya ramen. Inte kunde jag väl då ana att allt skulle stupa på ett par små bussningar? Ja och för all del att det var tvunget att byta bromsslangar då dragningen är ny och de gamla därmed för korta, att vevlagret har annan standard och att infästningen till bromsoken är ändrade så det var tvunget att monteras en ny och större bromsskiva bak. Men allt det gick att ordna men inte de f-b bussningarna. 

Nu missar jag alltså premiären av mtb-cupen helt vilket kanske är lika bra då jag inte av ovanstående skäl kunnat köra en enda meter i skogen i år. Men benen känner sig raska efter en välbehövlig vilodag igår och formen är på uppåtgående efter relativt många mil på vinter- och vårvägar. Det kändes bra i snabbgruppen under "Måndagsturen" i veckan och starkare har jag blivit. Såg verkligen fram emot att få testa mig själv och cykeln på den bitvis tekniska banan ikväll. 

Blir ytterligare en vilodag och jag får delta som publik istället. Återkommer med lite bilder och någon liten text kring evenemanget tror jag. Imorgon blir det styrka och intervallpass på löpbandet efter det. En vecka kvar till Växjöloppet om det nu inte också skiter sig. Man kan aldrig så noga veta. Tänkte i alla fall jogga igenom banan på söndag som generalrepetition. 

Ska fan gå och tatuera en cykel nu.... 

/ J - ser inte skogen för alla cyklar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar