torsdag 7 mars 2013

Men va fan...

 - Hur förvirrad och klumpig får man vara?


Växjö torsdag  den  7 mars

Kära träningsdagbok!

Första passet
Idag var det dags för styrketräning igen. Uppvärmning 2 km jogging på löpband. Gick utmärkt fram till dess att jag fick för mig att jag skulle vara spänstig och hoppade av bandet - med huvudet före rakt in i en ventilationstrumma av plåt. Det dånade i halva lokalen och jag åkte i backen. Se där ja, så brukar jag göra. Hål i huvudet!


Usel trampolin! Ger...

...hål i huvudet, det mesta gömt i hårbotten som tur är

Efter att yrseln lagt sig något blev det styrkepass i maskiner ca 1 timma. Gick fort idag. Blev trött i benen, kör 140kg i benpress, men läste på fel rad i träningsprogrammet och började med 55kg lårcurl vilket jag inte orkar. Den vikten ska vara för benspark. Det kändes när jag sen skulle springa. 

Andra passet
Efter styrka tänkte jag köra lite löpning. Bra gick det inte. Sprang fyrkantigt, hela jag var en kub och som alla vet springer de inte bra. Första tre km på 12.40. Gick helt enkelt inte fortare idag. Ruskigt trött blev jag. Sen ställde jag om maskinen till lite motlut (minns inte hur mycket bara en aning slakmota) och körde nästa tre km på 15min. 


Ingen smickrande bild, utmattad

Tredje passet
Blir nog lite lugn cykel i det tämligen estetiskt tilltalande vädret. Världen är lite snyggare i sol!

Fortsättning följer...

Jaha, nu borde jag nog äta eftersom det är lunch. Känner dock inte för det och har möte vid ett. Mat är lite bekymmersamt just nu eftersom jag endera inte äter något alls eller på tok för mycket. Blev bjuden på middag i söndags, fantastiskt trevligt och gott. Fick med mig en doggybag och åt rester av det till måndagslunch. Sen dess har jag nog glömt att äta är jag rädd. 

Efter mötet är planen att införskaffa diverse saker. Bland annat  husets vin vilket råkar vara "Il Conte, BiB" för tillfället, några kalla öl varav jag tänker klämma en efter cykelturen samt en våg. Undrar lite vad jag kan tänkas väga. Misstänker att det tyvärr ligger runt 0,1 ton. Även batterier till min racercykeldator ska köpas så jag vet hur långsamt jag kör.

Uppföljning klockan 17.20. Det blev en tur ned på stan och våg införskaffades jämte vin och några öl. Det blev en träningsrunda till. Mätte om den "Korta Hemmesjörundan" med start vid Fagrabäck. Blev inte 33km utan 30 enligt cykeldator med nya batterier. Bikeroutetoaster lade till lite. Förklarar snittet från förra turen där, som jag skrev tyckte jag det var lite väl snabbt. Nu blev det 55 min på 30km vilket ger lite över 32km/h i snitt. Kunde inte växla tempo idag, diesellok. Körde med konstant kraft. Malde på. 

Vid Hollstorp stod huttrande hästar i hagar och sträckte mularna mot solen. Varma rådjur vid Hemmesjö, 4 stycken, det ångande om dem. Annars frid över turen.

På återseende...

/ J - nu med hål i huvudet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar