söndag 13 januari 2013

Löptur

- Det stod ett par skor vid dörren och längtade ut


Gårdagens tårtkalas behövde balanseras med någon form av träning idag. Små ljud utanför fönstret fick mig att titta ut och där stod cykeln och hängde vid staketet  utanför stugan och såg allmänt ledsen och övergiven ut. Tyvärr fick den se sig besegrad i diskussion av ett par löparskor som stod vid dörren och längtade ut. 

Skor längtar ut, så mycket att de tjuvstartat

De senaste dagarnas snålblåst och ruggiga väder har inte direkt inbjudit till långa cykelturer. Dessutom har jag av någon underlig anledning frusit i dagarna tre. Detta trots bastubad, häckande framför het vedspis och tjocka fleecetröjor samt inmundigande av heta drycker. Inatt kunde jag inte ens sova för att jag frös så. Mycket märkligt.

Vintrigt var det även idag men inte så kallt. Men frös gjorde jag redan efter ett par minuter. Vantar och mössa hjälpte föga.

Vinterlöpväg

Funderade på om det var jag eller tiden som stod still när jag befann mig en bit in på rundan.

Tidsmaskin?

Kom fram till att det snart är dags att ta ned skylten...

Skylten verkar ha fyllt femtio

...i alla fall tyckte mina ben det som var redo att svänga in här!

Här får man i alla fall vila

Efter ett skönt bastubad och en god och stadig middag väntar nu en stunds pulande med bilder samt frysande. Det sistnämnda har redan inletts. I afton är det utlovat semla. Det får nog rendera ytterligare träning imorgon misstänker jag.


och då får nog trotjänaren rastas lite. Annars kanske den rymmer.


/ J - isblocket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar