torsdag 24 januari 2013

Alternativ träningsform


Träningen har dessvärre fått stryka på foten på sistone. Det är bara att konstatera att även små flyttar tar mycket tid i anspråk. Ordning är dock bringad i kaos och tillståndet börjar åtminstone närma sig någon form av systematiserad galenskap. Snart kan det nog bli ett hem av det hela, om än kompakt.

Motionen som jag ägnat mig åt den senaste veckan har varit styrketräningsinspirerad kan man väl säga. Det har inneburit en jäkla massa kånkande på kartonger, springande i trappor och stökande i förråd. Extravikter står böckerna och lådorna med cd-skivor för kompletterat med en icke föraktlig mängd sten (!) Det är ändå märkligt vad tunga saker man kan klämma in på liten yta om man anstränger sig lite.  

Intervallträningen kommer naturligt av det faktum att jag glömmer saker hela tiden vilket gör att jag får bege mig en, två eller tre extra gånger ned till förråden i källaren. Dessutom brister min lilla logistikkedja i ettan med jämna mellanrum vilket gör att jag får ta de pinaler jag äger och flytta dem över till andra sidan rummet för att kunna göra vad som nu måste göras för att sen flytta tillbaks allt till sin rätta plats igen. Inte så besvärligt en gång, men för tionde gången börjar det bli tungt. 

Sen har det för all del cyklats lite. Även det bottnar mest i total förvirring och glömska. Jag får nämligen hela tiden cykla iväg och komplettera med saker jag glömt köpa in. Och jo, jag har gjort små listor - det hjälper inte. I förrgår började de skratta åt mig på Clas Ohlsson när jag kom in för femte gången samma dag varav de tre sista inom 40 min. Jag hävdade bestämt att jag kanske inte är deras störste kund men väl deras meste!

Ofrivillig redskapsgymnastik har också stått på programmet...

Det är ingen julprydnad och den är inte hopfällbar

I all tv-reklam framhålls hur viktigt det är att  motionsredskap skall gå stuva in under sängen. Det går inte inte med den här! Jag kan säga att det är inte lätt att balansera stående på en stol, med en gardinstång på 1.60 med en trådgardin i varje ända och samtidigt försöka passa in den i hållarna som befinner sig i huvudhöjd. Det är då någonstans man upptäcker att det vore lämpligt att i förväg flytta på de kaktusar som råkar vara i vägen. 

Det tog mig närmare en timma att avlägsna trådarna ur nämnda växter igen. Nylontrådar fäster mycket bra i och runt taggar kan jag låta meddela. Det är för övrigt inte heller lätt att under pågående operation sträcka sig efter mobilen för att försöka föreviga det hela. Hade jag  inte gjort det hade ingen trott på mig. Papphammar släng dig i väggen.  

Sen lyckades jag sent igår kväll för andra gången skära upp min högerfot. Den här gången hade jag tejpat ihop lite kablar och skurit av tapen med en styck Leatherman. Den gömde sig sedan en stund i en kabelhärva men jag hittade den genom att jag råkade sparka in tårna i det öppna knivbladet. Det tar lång tid innan tår slutar blöda! Återigen utgör eltejp en utmärkt grund för bandage, den här gången i sällskap med en rejäl mängd hushållspapper. 

Får återkomma med rapport om det färdiga resultatet av mina vedermödor.


/ J - nu mer granne än tidigare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar