tisdag 18 december 2012

Mungipor upp

Från bostadslös till egen härd*


Jaha, nu har det hänt igen. En gång är ingen gång sägs det, två gånger börjar bli en vana. Igår vaknade jag återigen av ilskna telefonsignaler från kuddhållet. Även den här gången av en person som ville erbjuda mig ett hyreskontrakt. En  riktigt fin lägenhet i bra läge - en tvåa inom gångavstånd från centrum. Bara ett aber, men ett stort sådant. Den var utom räckhåll ekonomiskt för mig. Så det var bara att tacka nej på stående fot. Det var mindre kul måste erkännas. Enda fördelen var att det inte rådde någon tvekan, det hade inte gått ihop sig alls även om jag trollat med knäna. Funderar på att somna igen för att se vad som händer nästa gång!

På den positiva fronten kan nämnas att jag om en stund kanske kan säkerställa ett boende ändå. Det rör sig om en yttepytteliten lägenhet, en etta med kokvrå på strax över tjugo kvadrat som jag tittade på i helgen som gick. Men den har en stor fördel som vida överskrider boytan - den är billig som f-n. 

...Nu tillbaks vid tangenbordet en timma senare och inom kort ligger ett hyreskontrakt på posten adresserat till mig. Skall väl inte ropa hej förrän bläcket från namnteckningen har torkat men nog ser det bra ut. Inte en dum förmiddag, från bostadslös till egen lägenhet eller kanske snarare krypin.

Mer på pluskontot är att mitt sargade, misshandlade knä gör lite mindre ont. Och när jag imorse cyklade till bussen kändes det knappt alls. Lite ömt men inte mer. Så vem vet dagen kanske får firas med lite motion framåt aftonen. Det har varit skralt på den fronten på sistone. Har nog mest tränat pekfingret jag använder när jag spelar Wordfeud. Det börjar bli riktigt biffigt nu. Kanske underlättar när man skall växla? 

Tur att det börjar närma sig lunch eftersom jag av någon anledning är vrålhungrig trots stadig frukost. Kan kanske bero på att jag hittade matbilder från förra veckan i telefonen.

En sån här vore inte alls dumt nu - älgburgare!

The Moose is Loose Burger

Man blir glad av mat sägs det...


...det kanske kan stämma!

Får se hur det blir med uppdateringar här den närmsta tiden. Har varit lite skralt med internetmöjligheterna där jag befinner mig. Den mobila surfen har inte alls fungerat och knappt telefonen heller. Inte bara Herrens utan även Telias vägar synes vara outgrundliga.


/ J - eremitkräfta, snart med eget skal

 (*Härden är i det här fallet den minsta lilla spis med ugn världen skådat. Återkommer med bild då den är så liten att den nästan inte finns)

2 kommentarer:

  1. Befinner mig i samma sits! Dock inte en hyreslya i sikte så min stackars far har förbarmat sig över mig... Måste hitta nån rimlig tvåa nära stan inom tre månader, annars är jag hemlös :) Men hoppet finns - och grattis till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack! Känner igen situationen då jag vid mogen ålder är mambo ett tag. Håll hoppets fana högt!

    SvaraRadera