fredag 14 december 2012

Den förlorade sonens återkomst

- Tips om ett bra företag och ett glatt återseende


Nu är den tillbaks - jackan, en Tierra Pac Jacket, som repades sönder vid den eländiga fulvurpan jag tidigare berättat om.

Den förlorade sonen


Blev lite dyster när den gick sönder eftersom den i princip var helt ny, bara använd ett fåtal gånger. Den var också köpt på en förträfflig rea och annars tämligen dyr. Men efter lite Googlande så hittade jag "Willfix", ett litet företag med den geniala idén att reparera bl a funktionsplagg åt fiskare, jägare, vandrare och annat löst folk som klär sig i GoreTex och andra exklusiva material. De är inte helt lätta att laga själv om man vill bevara plaggens funktionalitet. Det är även tämligen kostsamt då det kräver lite specialmaterial och utrustning. Små skador kan repareras tillfälligt med hjälp av reparationssatser. Större hål och revor är lite mer av en utmaning och det är det som Gunilla som står bakom Willfix kan hjälpa till med.
Förfarandet är enkelt då det bara är att skicka sitt plagg tillsammans med ett serviceformulär som finns att skriva ut från hemsidan. Kläderna returneras sen rekommenderat och därmed försäkrat. Priset är synnerligen skäligt med tanke på servicen och resultatet. Jag betalade 620kr (exempelprislista finns på hemsidan) för reparation samt frakt. Garantierna på plaggen gäller även efter reparation då Gunilla är ansluten till Gore-Tex servicecenter. Hon lämnar även ett års garanti på utfört arbete.

Ett ärrat yttre...

...men det är det inre som räknas. Ett proffsigt arbete!


Så nu väntar jag väl mest på att all snö skall smälta och regnet börja ösa ned som brukligt är så jag kan nyttja den till fullo. Efter en tids användning hade jag för att avsikt att recensera den här och framledes göra så med diverse prylar. Får se hur den planen artar sig.
Något regn ser det inte ut att vara risk för i brådrasket, utanför fönstret breder vinterlandskapet ut sig i hela sin härlighet. Vackert, synd att jag avskyr vinter.


/ J - torrare än någonsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar