onsdag 28 november 2012

Parallelltankar


Tankarna löper rakt kort
långt bort
Sida vid sida
men aldrig samman

Ibland är det svårt att få ihop tankarna till något vettigt. Hur man än försöker blir det ett diffust ludd. Idag är en sådan dag.

Om livet kan sägas mycket men det förmår jag inte formulera idag. För många intryck som trängs vilket mest resulterar i en dimma som gör sitt bästa för att matcha kråkvädret ute.

Om cykling kan sägas att det blir någon form av hemsnickrad rehab för mig den närmsta tiden. Mitt skadade knä håller nu för att halta fram på och att belasta lätt vid pendel/transportcykling. Men ont gör det och räta ut det helt eller böja det ordentligt går inte och det värker ordentligt mest hela tiden. Så de fysiska förutsättningarna för att sätta igång med den träning jag så väl behöver för att underhålla kropp och själ får dröja. Under tiden löper vågen amok. 

Inte bara olyckor sätter stopp för träningen som var planerad. Även andra yttre omständigheter försvårar. Av olika anledningar kan jag inte längre bo kvar i det tillfälliga boende där jag befunnit mig ett längre tag. Det gör tyvärr att jag går från att sakna egen bostad till att bli hemlös helt. Verkar dock som det kan ordna sig med tak över huvudet för stunden. Inte allls lätt att koncentrera sig på eller organisera någon vettig form av träning då. Så måndagsturerna och andra gemensamma aktiviteter får klara sig utan mig tillsvidare.

/ J - hemlös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar